Sunday 19 June 2011

Time flies fast , appreciate your special one.

Assalammualaikum again , people !

Oh dear, it's been quite a long time .sorry for not updating. Yeah, it's June. November is near. Sigh. Can I wish to pause everything just just for awhile please? Hmm , time flies so fast lately. Isn't it ?

Today ? Happy father's day , ayah !

Sorry ayah. I don't have enough money to buy you even a present. I feel bad. Hihi. Why ? because your only daughter doesn't have much money yet. Yes, since I am only a high-school student. Masih budak kecik lagi ni ! Errrrr , kecik laa sangat . Dushh ! Tampar sikit.

Every year , I only managed to make a text to wish you "Happy Father's Day."  Sob sob , sadis betul, ayat tu je kau taip ? Maaflah, anakmu ini tidak pandai berkata-kata . Hihi. Dushh ! Tampar lagi.

Ayah garang tapi cool. Ayah tegas tapi kelakar.
Dulu masa kecik , pernah lah jugak kene marah dengan ayah. Hei , bukan marah biasa , siap kene hanger lagi. OH , tragis gilaa time tu kan ? Hukuman ayah memang lebih tragis berbanding ibu saya yang hanya pandai memulas telinga saya bila saya melawan cakap.  Then, konon merajuk masuk bilik , sambil buat muka mengejek , lalu menutup pintu bilik sekuat-kuat hati macam nak roboh satu rumah. Ya, terasa amat derhaka gilaa la, gua cakap kat lu , time tu. Haha.

Ayah selalu pesan belajar rajin-rajin. Pernah sekali , ayah ajar Matematik masa saya sekolah rendah. korang tau tak betapa bodoh dan dungu nya saya ketika itu terhadap subjek itu ? Pernah ayah ajar saya sampai tengah malam buta macam mana nak darabkan nombor dua dengan tiga. Kau ada ? Haha. Seriously , sampai aku menangis aku malam tu. sobs sobs. Dah dah , nak touching pulak dia.


Anyway , I can't imagine life without my dad. Could you imagine  how's your life w/o your dad ? Macam mana hidup aku hari ni? seseorang yang takde wawasan dalam hidup mungkin ?


  • siapa yang nak jaga aku dengan ibu ?
  • siapa yang nak bawak kereta kalau nak pergi jalan jalan or balik kampung ?
  • siapa yang nak hantar aku pergi sekolah dan ibu pergi kerja hari hari ?
  • siapa yang nak ajar aku supaya jadi budak yang berdisiplin kat rumah ?
  • siapa yang nak protect aku daripada kene buli masa sekolah rendah ?
  • siapa yang nak gelak kuat gilaa depan TV time tengok MaharajaLawak ?
  • siapa yang nak betulkan tv or mesin basuh or radio or kipas or lampu or pintu tercabut or peti sejuk or dapur gas, or komputer korang bila rosak ? or suddenly blackout kat rumah ?
  • siapa yang nak datang ambik report card kat sekolah ?

 so, ayah, tunggu lah tahun depan or depan or depan lagi, insyaallah, I will get something for you with my own money ! Amin sama-sama ya.

I truely  love both of you , ibu and ayah  :)

hey, appreciate your mom and your dad !

p/s : I didn't make an entry on last mother's day. much busy that time. so, for my mom , I will make another special entry soon , InsyaAllah.