Wednesday 21 December 2011

Let bygones be bygones ,




Frequently I heard this quote and I've read this somewhere , and now I want it to be in my blog on some special purpose . Frankly speaking , I hate it . 

Yang berlalu biarkan berlalu . Semua orang cukup bijak menuturkannya . Ayatnya memang tampak mudah , terkandung cukup segala macam jenis perasa dan perisa sebagai bahan penyedap hati . Namun , tak semua orang barangkali tahu , perisa and perasa yang ditaburkan itu punya elemen lali . Ya, cukup lali dan sangat muak . Muak bukan bererti aku memuntahkan , tapi aku telan . Aku tak mungkin memuntahkannya kerna aku tak mampu . Aku masih mahu menghargai setiap ayat penyedap hati itu . Mengerti bahawa manusia itu punya perasaan dan hatiperut seperti aku,  aku  cuba menghargai setiap dari mereka . Selagi ada nafas , kita hargai setiap benda disekeliling walau muak macam mana pun kau rasa . Sampai satu hari nanti baru kau cuba menghargai dan mula merindui , itu adalah setelah kau sedari kau telah pun kehilangannya . Pesanan, usah biarkan yang berlalu itu berlalu sekali lagi . Dapat , simpan , kunci baik-baik .