Wednesday, 4 April 2012

Rungut kamu .



' Dia pikir aku keldai ke lembu ke yang suka - suka kena cucuk hidung , ikut je apa orang cakap ? Aku tak salah pun kena mengaku salah . Weh , aku tak bodoh lagi laa . '


Telinga , aku pasangkan untuk dia . Hampir berhari -hari, mungkin berminggu - minggu sudah dia rungutkan hal yang sama . Terlalu perit , katanya . Semuanya tak kena pada dia . Manusia - manusia yang satu tempat dengan dia sering mengambil kesempatan keatas dia . Suka meletakkan kesalahan ditempatnya . Dia terbeban dengan segala macam perkara .


Aku ? Mangsa rungutan dia . Semua dia luah , limpahkan sama aku . Aku memang tak kisah nak pinjamkan telinga dekat orang . Ceritalah apa benda pun . Tapi kalau dah hari - hari benda yang sama , naik bernanah jugak beb . Sekarang rasa terlalu lali dan muak . Penat lah , aku nak rehat . Rehat dari dengar kisah - kisah tragis kau .

Ayat klise aku hari - hari untuk dia ;  ' sabar, kawan .'