Thursday 7 November 2013

#201


Aku mengaku aku agak penyentap orangnya.
K fine ah, aku ngaku aku ngaku.

Tapi bukan suka-suka aku nak sentap bagai.
Ya, ada sebab.

ADA SEBAB MUNASABAB.

Aku sentap pun tak lama.
Serius, aku bukan jenis yang suka nak marah lama-lama.
Merajuk menyentap lama-lama.
Aku cepat cool, tak sampai hati nak marah lelama.
lagi-lagi kalau orang yang aku tengah marah tu jenis yang senang buat aku ketawa balik.

Hati yang tadi panas, tiba-tiba, eh dah sejuk.


Bukan apa,
aku just nak cakap sikit je,
kalau kita nak marah sentap-sentap ni,

janganlah kita pikir rasa meluap kita tu je,
perasaan orang sekeliling pun kita kena ambik pusing juga.

Kadang-kadang baru tegur sikit dah tarik muka kelat,
susahlah beb,
kita hidup kat dunia ni kan kena saling ingat-mengingat,
nasihat-menasihat.

Bukan aku cakap aku pandai nasihat anak orang,
aku pun banyak juga bengkoknya lagi,
cuma yelah,
aku pikir satu je,
atas dasar manusia dengan manusia.


Kau tak jaga hubungan dengan manusia,
macam mana nak kukuh hubungan dengan Yang Esa?




Sekadar peringatan aku juga.