Friday 18 April 2014

Emosi #2

Ada orang sibuk tanya, 'apa cerita baru dalam hidup kau sekarang?'
dalam hati aku dah macam, 'eh sibuknya kau dengan hidup aku.'

tapi disebabkan aku dah tak nak cari gaduh dengan orang yang pernah cari gaduh dengan aku tu,
aku pun buat-buat, 'alhamdulillah, biasa-biasa je, busy sikit.'

dia pun tersengih sinis, 'dengar cerita tengah bahagia sekarang?'
eh eh kisah pulak kau, aku tengah bahagia ke derita ke.
tapi kantoi ah, kau mesti stalk aku kehulur-kehilir kan.

cepat-cepat aku lekat senyum palsu, 'hehe takdelah, dari dulu memang bahagia je kot'
sambil jeling kat kawan sebelah aku bagi isyarat 'weh-tolong-aku-nak-blah-dari-sini.'

'untunglah kalau bahagia. jaga elok-elok lah bahagia tu.'

Perghh. dia sengaja bikin aku menyirap satu badan namanya.
ayat dia kalau tak menyindir aku, bukan dia lah namanya.
takpa, selagi aku boleh tahan, aku tahan.
hati aku pun dah makin lali.

dan kalau kau berani ragut aku punya bahagia, silakan.
aku nak tengok juga, jauh mana kau boleh pergi, dalam mana kau boleh selam.
semua orang berhak dapat bahagia masing-masing kan,
siapalah aku nak halang kau?

'alhamdulillah, selagi tak putus doa, tak putus lah bahagia tu, in shaa Allah'
itu ayat terakhir aku dekat dia.

Sebelum dia memalingkan muka kehadapan,
mengipas-ngipas muka sambil tersengih kerang.


Maaflah kalau aku buat kau terasa panas?