Sunday 27 March 2011

lelaki dan beg tangan

aku lihat sekeliling . sangat sesak.  penuh dengan orang ramai. tak sukanya !
cepat cepat aku terkam kasut pilihan aku. tak larat dah nak tunggu. tengok ibu masih tercari cari kasut yang sesuai . dipegangnya , diletaknya. pegang, letak.  pegang balik,  letak balik. urrghh ! bila nak siap, bu ? adoyay.

kelihatan bangku kecil comel berwarna putih berhampiran aku. aku terus duduk. sambil menunggu ibu yang masih membelek belek. mata aku memerhati sekeliling kedai yang dipenuhi manusia. macam macam gaya dan ragam. ragam seorang anak kecil yang sangat nakal , jenis yang tak boleh duduk diam. ke hulu ke hilir asyik memekakkan telinga. itu tak comel la dik, annoying oke! fuhh. ragam seorang lelaki agak muda, asyik garu kepala. huh, tak senonoh. dan ragam kakak kakak, pekerja kedai tu. aku paling benci bila ada orang ikut aku kehulukehilir dalam kedai masa tengah cari baju ke apa ke. aku kesana dia ikut , kesini dia ikut. sangat amat sungguh terpaling tak selesa dan tak suka. hei, kalau ada benda aku nak tanya , aku panggil lah. tak payah lah nak ikut ke barat ke timur. kalau kedai jenis macam tu, memang tak lama la, terus keluar . rugi lah kau. 


bukan itu point dia sebenarnya. 


mata aku tertumpu pulak pada satu pasangan nih. wahh, so sweeetttt ! bak kata orang muda muda. hihi.
ya, sangat padan dan serasi bersama. yelah, couple sekarang , pakai baju nak corak sama , colour sama , segala-galanya kalau boleh nak sama . eleh, nak nampak so sweeettt lah tuh . takpun nak tarik perhatian orang lah tu. konon  nak jadi contoh pasangan ideal lah tu ! ehem, saya tak lah jeles sangat pun kan .

sangat manis lah kan ,


okaylah, semuanya PERFECT lah. tapi , satu jer.
kelihatan si lelaki mengepit beg tangan wanita berwarna putih kelabu. ishh , tak macho langsung ! 
nak je snap satu dua gambar. kang kantoi pulak . ish.


bahagia girlfriend awak ,



kenapa sekarang lelaki suka pakai beg tangan wanita ? 
konon nak pegangkan beg tangan awek lah ? untuk apa? supaya kelihatan lebih romantis? lebih caring? lebih macho ? lebih gentleman ? ewww, i don't like it at all. it was freaking annoying and and gelilah !
oh, takut sangat kot bahu awek dia tu tercabut , asyik kepit handbag kehulukehilir kot.
yelah, mungkin. Orang tengah sayang . wekk !

lainlah, kalau suami isteri yang dah ada anak anak tuh. mungkin si ibu sibuk menguruskan hal anak anak, jadi si bapa bolehlah tolong bawakkan beg tangan isterinya. itu baru romantis. hihi.
ini takde anak anak pun. nak kata Orang Kurang Upaya, lagilah tak !

nightmare aku ,


setelah puas mengutuk pasangan tadi, aku pun bangun . ibu dah panggil kat luar!


p/s : ini pendapat aku je. tak tahulah pendapat orang lain macam mana. aku cuma tulis apa yang aku suka nak tulislah. korang baca jer. haha. ah, dah sakit mata menghadap skrin komputer neh. 
bye.