Tuesday 15 March 2011

nama pun sampah ,




hai , jumpa lagi. memang cuti sekolah ni aku nak update blog banyak banyak lah kan ? ya.
tapi macam pelik sebab rasa macam takda orang yang baca . haha. itu sangat kelakar. 
takpe , blog baru . orang tak tahu lagi kot. ayat penyedap hati .

ok , berbalik kepada topik. nampak video kat atas ? ok, aku tahu , video dah basi.
semua orang dah tahu , kau baru nak update? 
aku buntu , tak tahu nak buat entri pasal apa harini . teringat pulak kat mamat hensem , keding nih . uhukhuk!
mula mula kawan aku yang tagged video ni kat fb. dia suruh tengok , not bad lah , best apa !

pasal sampah. memang realiti masyarakat kat Malaysia yang tercinta ni , suka sangat buang sampah sana sini situ. beribu-ribu pulak alasan yang mereka bagi hanya nak buang sampah dalam tong sampah ! susahnya ?
praktiklah dari sekarang. sedangkan kat sekolah aku pun praktikkan amalan zero sampah.
sampaikan tak diberi tong sampah dalam setiap kelas. err , ya , tak menjadi sangat. 
 sebab sampah tak zero pun ? tett. 


p/s : suka ayat neh : " aku still percaya yang membuang sampah merata-rata dapat menjana 
       ekonomi  negara ." HAHA .