Sunday 28 August 2011

MOOD : Not so Raya.

Assalammualaikum.

Ahad. Hari kedua terakhir bulan Ramadan. Esok hari last puasa. Selasa dah raya. Cepat masa berlalu. Rasa macam kejap sangat dapat puasa. Belum lagi ditolak masa seminggu tak puasa. Tett. Kenapa eh cepat sangat anda berlalu, wahai masa oh masa oh waktu oh saat oh detik ? Cemburu sangatkah anda dengan kami semua ? Ha ? Oke, emosional.


Tiada jawapan.


Hari raya. Dia bakal tiba. Semua orang mula / dah lama sibuk buat persiapan raya. Baju raya, kain raya, seluar raya, tudung raya, rambut raya, kasut raya, beg raya, dan paling penting duit raya. Persoalan, masih layak kah diri ini terima duit raya ? Tett. Terserah. Terserah kepada takdir. Cewwah. Terserah kepada si pemberi. Kalau rasa anda baik, baiklah bagi , kalau tak nak bagi pun enggak apa apa sih, saya tak tergedik gedik  nak masuk line budak kecik beratur nak mintak duit raya.


Oh please, saya dah besar laa. Ayat standard.


Oh bytheway,  dah tolong mak isi duit raya untuk diberikan kepada budak budak yang memang suka akan duit raya itu ke dalam sampul raya anda? Saya dah. Dah tolong mak buat kuih raya ? Saya tak. Hihi. Okay, malas nak cerita banyak.

Tak kurang juga yang sibuk berkemas lipat baju masuk dalam beg. Balik kampung. Kerja kemas mengemas ni, buat last minute memang best. Best sebab saya memang suka kelam-kabut. Bila kelam kabut, saya dapat ingat semua barang yang nak kena bawak. Ajaib bukan ? Dah, tak payah nak magic sangat la kan. Oh, saya balik kampung esok. Kampung saya di Teluk Intan, Perak Darul Ridzuan. Saya berasa sangat teruja untuk sampai kesana.

Kau buat karangan " Kampung saya " eh ? Pffftttt. Karangan A+ bhai.


 Trial SPM. Tak payah nak cerita sangat. Habis cuti raya, terus exam. Sehebat mana pun raya nanti, hati tak akan  tenang. Percayalah. Balik kampung bawa buku ? Idea dah bernas , keberkesanan tidak dijamin.

Anyway, Selamat Hari Raya. Maaf zahir dan batin. 

Jari dah penat menaip, byebye.