Friday 9 December 2011

Aku inginkan satu rasa .




Aku masih termangu di sini . Jari terkedu untuk berkata-kata menggantikan suara . Aku mengendong fikiran lagi saat bosan memanipulasi diri . Jenuh memejamkan mata , aku usaha menerokai fikiran sedalam-dalamnya . Kosong . Tiada apa yang aku temu untuk aku kongsikan . Sedangkan terlalu banyak rasa yang ingin aku rasakan bersama . Aku barangkali buntu keseorangan . Perlukan inspirasi dan inginkan ilham untuk aku coretkan . Barangkali sudah termaktub di ingatan , cuma untuk diluahkan bukan senang . Aku kurang gemar luahkan perasaan aku sewenang-wenangnya melainkan ada isi dan hati aku turut terkandung di dalamnya . Aku inginkan satu rasa . Rasa apabila menulis juga membaca dan bukan sekadar hiburan semata-mata . Rasa yang ikhlas terbit , bukan dipaksa . Mungkin aku perlukan masa . Ya, esok lusa .