Thursday 1 December 2011

Jangan ada penghujung .



@berbuka puasa 2011 ,


Korang , sekarang dah bulan december. Cuba kira berapa hari lagi je kita nak jumpa. Tak payah susah susah kira , sehari je lagi kan ? Rabu depan , last paper. Mungkin last jumpa kat sekolah.  #ambik result SPM lain cerita#  Ye, habis sekolah bukanlah bermakna kita tak jumpa buat selama-lamanya lagi dah. Aku tau , nanti mesti korang dah siap plan nak outing sama kan . Memang lah kita jumpa lagi . Tapi tak sama  rasa macam jumpa kat sekolah. Kat luar rasa dia lain , kat sekolah rasa dia lain. Kenapa aku cakap rasa dia lain ? Entah . Sebab rasa dia lain laa , grr. Korang rasa la sendiri. Muahaha .

Korang , kita kawan dah lama. Ada yang kenal sejak sekolah rendah lagi. Bila masuk sekolah menengah , ' Eh , muka kau lagi ? '  Itu kata ego. Padahal dalam hati hanya Tuhan je yang tahu betapa bersyukurnya diri . " Yeay , dia sekolah sini jugak la. Bestnya ada kawaannn ! ". Aku ingat lagi, masa mula-mula masuk form 1 nak daftar kat SMKS10 . Perasaan masa tu berbelah bagi . Nak teruskan daftar kat situ ke , nak terima tawaran kat SMK Bandar Utama 3 ? Hasil pujukan ibu ayah aku , akhirnya buat keputusan untuk stay kat situ. Dan sampai sekarang dengan korang.

Dan memang ada jugak yang kenal start dari form 1. Ingat lagi , mula-mula jumpa , muka semua macam tak rela.  Mula lah buat group sendiri . Yang bestnya , group masa tu ikut kawan sekolah rendah masing-masing ye. Yang sebatang kara tu , pandai-pandai lah hidup sendiri , maniskan muka ramahkan diri untuk diterima masuk ke dalam group yang sedia ada. Wah , nampak macam sistem pemerintahan yang kejam kan. Kami dulu memang sombong, pandang  pun sebelah mata je. Kalau nak flashback semua cerita, memang takkan habis. Lagipun banyak dah lupa. Mungkin korang ingat lah kot ?

Korang , yang pasti kita hampir ke penghujung. Macam-macam benda yang kita dah lalui sepanjang 5 tahun kat KD'10 nie. Suka duka pahit manis ketawa gembira tangis sedih macam macam lah . Aku pasti dan seharusnya pasti , yang aku pasti akan merindui semua tu. Gaduh gaduh gedik gedik dengan korang . Rindu semua lah .


Yang pasti , akan  RINDU  





p/s : Jom nyanyi lagu favourite aku , Rindu serindu-rindunya - Spoon.   Haha ;)