Thursday 26 January 2012

Kosong di pagi hari .




Terperap di rumah . Bangun pagi , gosok gigi , tapi tak mandi lagi , haishh apa nak jadi ? Sangat tak cool .

Apa lagi perkara yang paling membahagiakan selain terperap di rumah ? Bak kata bijak - bestari zaman sekarang , " sangat heaven bukan ? " . Bukan apa , acap kali terbaca ayat heaven tu tika dok godek- godek blog kamu - kamu semua . Nampak cool .  Okay point dah pesong sikit .

Kembali . 

Terus . Patutnya aku bersama - sama teman - teman pada waktu ini . Menjolikan diri di jamuan akhir tahun kami . Untuk luangkan masa yang sedikit ini bersama mereka bukannya senang . Perlunya perbincangan  di meja panjang dan di dinding besar, baru peroleh hasil yang sebulat suara. Lebih - lebih lagi aku rindu mereka - mereka . Tapi .. apa - apa pun , mana mungkin aku
meng-tidak peduli-kan kata ibu . Walau ayah sudah kasi itu green light , jawapan ibu masih kukuh . Dengan segera , sistem pesanan ringkas menjadi medium untuk aku mengkhabarkan dukacita aku kepada teman - teman . Pilu sebentar . Kesannya , aku di sini .

Buka tingkap seluas - luasnya sambil menyelak langsir yang menutupi pandangan ke luar . Lalu udara luar meniup perlahan ke muka . Siulan burung yang tak berapa nak bersiul sangat kedengaran jelas . Ishh , bising !  Komputer riba dibuka lalu diriba . Mencari sesuatu yang boleh memujuk hati . Lagu Terukir Di Bintang nyanyian Yuna menjadi pilihan sejak - sejak ini . Tonton video clip Yuna dan Qi Razali , aku tersenyum sendiri . Sangat sweet mereka ini . Lantas , laman blogger diterjah untuk membuang segala perasaan yang membungkam tadi . 


 -- Create new post  . Publish --

Hasilnya ; entry ini .