Tuesday 31 January 2012

Sekoyak harapan di Februari .




Cikgu Zain :  Eh , minggu depan tak lama lagi hari jadi kamu . 9 haribulan . Dekat dah .
Aku :  Ohh , a'ah lah . Haha .
Cikgu Zain :  Tak tau pulak sendiri punya tarikh ? Haha . Anak cikgu 6 haribulan .
Aku : Ohhhhhhh .. (haha)


Masakan aku lupa tarikh lahir sendiri ? Haha . Paling sadis sekali bila mana jurulatih memandu aku yang mengingatkan sewaktu membelek kad belajar biru aku . Sedar tak sedar dah Februari ? Pejam celik pejam celik dah habis Januari ? Sungguh pantas mesin dunia ini berputar . Siang berganti malam , malam berganti siang . Sejurus tiba di rumah , belek kalendar di belakang pintu bilik .
Oh yelah, dah masuk Februari . Tertanya - tanya apa yang bakal terjadi di Februari ini . Tanggal 9 nanti cukup dan genaplah 18 seusia aku menghela nafas atas muka bumi Ilahi ini . Ucap pendek , alhamdulillah . Nanti - nantilah aku cerita .

Selama hampir menjangkau 18 ini , pastinya banyak perihal yang dipikir - pikirkan . Yang tidak pernah sudah . Kerap - kali memikirkan perkara yang enggak - enggak . Gundah - gulana yang tidak mahu berganjak dari pangkal hati . Sekali - sekali mencebiskan rasa suka dan benci terhadap itu dan ini . Seringkali berbelah bagi . Buntu dengan apa yang dicari . Kurang menghirup udara segar di luar kota barangkali . Ahh ,tidak mengapa , aku cuba untuk mencuba lagi . 




Kedua telapak tangan ditadah . Pohon dengan sungguh - sungguh . Minta segalanya berjalan lancar dan,  
Selamat datang Februari .