Thursday 16 February 2012

Rawat hati .



Ada hari - harinya terasa amat menyebalkan . Buat aku pada hari ini , kecewa menjadi teman . Aku percaya ia teman tika ini , yang memahami segala rasa yang aku rasa . Yang sedang menduduki carta teratas jauh di lubuk hati aku . Bengang pun ada . Emosi marah kalau tak dikawal frekuensi nya mahu saja aku letuskan tiap - tiap satu saat . Sedih kecewa bengang marah , kalau dihimpunkan kesemua mereka ini , bakal jadi apa  ya ? Astaghfirullahalazim , syaitanirrojim mula menguasai diri . Pergi pergi pergi !

Pujuk semula hati dengan satu perkataan dengan lima huruf yang sangat klise sekali ; SABAR . Aku yakin ia pasti akan hilang tanpa perlu ditangisi . Percaya , bukan aku sahaja malah kebanyakkan mereka diluar sana turut merasakan . Mungkin gementar secara berlebihan adalah masalah utama aku . Otak automatik menjadi beku dan terpaku . Aku jadi kalut dek melihat perihal manusia sekeliling . Payah betul . Kata seorang kenalan , "alah , biasala tu ."  Tak , bagi aku ianya teruk . Aku boleh gagal dengan satu kesilapan kecil yang tak sebesar mana pun , sangat remeh . Pfffttttttttttt !

Mendengus .

Apa lagi yang aku harus lakukan ? Segalanya tentang diri aku yang aku sendiri terpaksa betulkan .