Saturday 18 February 2012

Tak perlu kata apa - apa .


" Awak ni baik jea ."   Itu kata seorang kenalan yang sebenarnya tak berapa nak kenal aku . Terserempak dengannya semalam setelah diperkenalkan oleh cikgu memandu sehari dua yang lalu . Aku lantas tersengih macam kerang busuk .

Aku tak berbangga andai orang kata aku baik . Aku tak pernah sentap andai orang kata aku jahat . Jujurnya , aku tak berapa kisah . Tanggapan manusia terhadap manusia macam - macam . Kita tak boleh halang dia daripada berpikiran sedemikian rupa . Aku kenal siapa aku , family aku kenal siapa aku , teman - teman aku kenal siapa aku , dia kenal siapa aku . Itu sudah cukup . Aku tak paksa orang lain untuk kenal siapa aku . Apatah lagi mahu  memujuk mereka - mereka untuk mengatakan aku adalah seorang yang sangat baik . Aku tak pernah nak main sama publisiti murahan bagai .

Bad attitudes ? Ya , aku ada itu . Banyak sebenarnya mungkin cuma kau tak tahu . Tak perlulah aku nak jot down satu per satu . Buka aib sendiri is not even cool , people . Kadang - kadang aku tak perasan sama sekali . Aku mohon maaf utamanya buat family and friends , kerana aku mungkin pernah terleka . Aku manusia banyak bunyi dan bising , sometimes . Dan aku berbahagia , for those put their faith on me . Yang masih menghargai wujudnya aku disini . Yang bisa menerima segala baik buruk aku . Tapi faham ya , aku tak pernah paksa untuk kamu semua terima aku bulat - bulat , mana salah silap mohon tegur aku .


Aku harus tunjuk garang aku , baru tiada siapa bisa bikin masalah sama aku ya ?