Sunday 14 April 2013

Karangan pendek.



K, nak menunjuk sebenarnya yang saya sudah berjaya membedah tikus tanpa sebarang kecelakaan yang berlaku pada hari kejadian. Saya tidak memakai mask dengan harapan dapat menapis segala bau yang menerkam dan alhamdulillah saya berjaya. Saya juga selamat menggunakan semua alat pembedahan dengan sangat cermat walaupun tangan terketar-ketar tapi saya masih gigih menggunting sel-sel dibadan mayat berkenaan. Rakan sekerja saya juga agak gementar jadi saya memberikan dorongan dan semangat kepada dia untuk terus menghabiskan hasil bedahan tersebut. Hasilnya, tikus tersebut masih benyawa dan kami sempat menyaksikan degupan jantung sang tikus itu secara live. Tapi, secara tidak sengaja rakan sekerja saya tergunting saluran darahnya, dan akhirnya Innalillah. Kami sangat sedih.


Kbai, assalam.