Monday 20 May 2013

Nyawa dalam bilik.


Haziqah - Syahirah - Syahira - Athirah





Kenapa nyawa dalam bilik?
Sebab mereka inilah rummets aku.

Teman sebilik yang boleh diajak berperang.
Berperang mulut yang paling hebat.
Kekuatan kami adalah suara.

Masuk bilik orang lain, jadi kekok.
Sebab senyap-sunyi-sepi.
Bila dah biasa cakap-gelak macam loudspeaker dalam bilik,
Bila duduk bilik orang, kena marah.
Oh, sangat tak cool.
Sebab buat bilik orang macam bilik sendiri.

Hiks.

Makan? Nombor satu jugak kami ni.
Pukul berapa? 12 tengah malam? 1 pagi?
ON jaaa.
Lagi-lagi bila dapat movie baru.
Pergh, layan sampai ke pagi.

Hiks.

Kami tidur lambak atas karpet.
Bukan bilik takde katil, okay itu melampau lah kan takde katil.
Cuma matriks selangor kan terkenal dengan kepanasan nya yang amat sungguh lagi benar.
Kolej 'hot' lah katakan.
Walaupun bilik sikit punya besar tapi panas.
Kadang, nak tidur tu peluh-peluh-- 
dan bila bangun tidur pun peluh jugak.
Macam baru lepas mimpi ngeri kena kejar dengan psycho killer.

Hiks.

Soal fe'el , macam-macam.
Nak jot down satu-persatu, tak payah kot.
Cuma apa yang menarik, kami ada carta keluarga.
Sorang mummy -- sebab dia suka bebel tak ingat dunia. Pulak dalam loghat ganu dia, terbaik. 
sorang kak long -- sebab dia tegas sikit. Dan kuat marah - marah.
dan dua orang adik kecik kembar -- sebab diorang childish, manja-manja sikit, loading sikit.
Cuba teka aku yang mana?

Hiks.

Soal hati.
Takde soal-soal hati.
Sebab kami tak pernah ambil hati -- tersinggung.
Kalau ambil pun, tak lama.
Pastu pulanglah balik. 
Apa yang aku syukur sangat,

Adalah kami tak pernah gaduh.

Alhamdulillah semua jenis cepat cool down.
Perangai haruslah molek kalau nak bahagia kan.
Dan kalau nak rapat lagi,
antara tips yang kitorang amalkan.
banyakkan berkongsi dan tukar-tukar.
Dari semua aspek. 
Sharing kan caring?

Tapi jangan kongsi boyfriend.
Hiks.

Tapi ada je classmate aku seorang ni.
Boyfriend dia ada semua nombor budak bilik dia.
First time dia cerita, terkejut jugak.
Kata dia; mudah nanti nak cari. -- takpun kalau gaduh, senang nak suruh tengok-tengokkan.
Kalau tak angkat call sebab tidur, boleh mesej-mesej roommate kita tolong kejutkan.

Bla bla bla.

What the fish ?
Memang ada ea fesyen gitu?
Maaf, aku kurang percaya istilah-istilah cenggini.
Lainlah kalau kau memang betul-betul percaya seratus persen dengan roommate kau.
Bukan aku kata aku takkan percaya satu-satu pihak tu,
Cuma..

It was just NOT necessary.
Just that.

Kang kau yang mengadu ada masalah dengan roommate lah apa lah..

K, ni dah macam cerita lain.
Next entry. Haha.

Sebenarnya, aku buat entri ni nak cakap satu je.

Kehadapan rummets ku yang bising-bising sekalian,
 aku di rumah ini amat merindu kalian.

Sini, aku terbangkan salam rindu buat kalian sampai ke Shah Alam, 
ke Bukit Jelutong, dan jauh ke Kuala Berang,Terengganu sana.