Saturday 24 March 2012

Kekasih gelap ; pekat malam .




Pekat malam ini , aku mendongak ke langit sambil tersenyum . Sengaja aku gariskan senyuman buat si langit yang sedang gelap . Mahu saja aku lebarkan senyum ini hingga tembus langit ke-tujuh atas sana .
Sinar kuning yang cantik mungkin dihadiahkan oleh si bulan dan beberapa bintang kecil buat aku . Seolah - olah sedang menyapa aku dengan ramah , barangkali bertanyakan tentang kondisi hati aku . Balas aku pendek , ' aku baik - baik saja .'  Andai bisa saja aku gapai kamu , wahai bintang - bintang comel . Apa tidak bisakah kamu gugur ke bumi walau cuma satu dari kamu ? Gugur sahaja , pasti aku sudah siap tadahkan telapak tangan seluas langit untuk kamu . Yang penting , kamu harus jatuh dalam genggaman aku .

Dan akan aku hadiahkan kamu buat seseorang yang jauh .
Yang jauh dari mata dan yang sedang jauh dari hati .


Malam , kau kekasih gelap aku . Aku rindu sama kamu .