Monday 4 March 2013

Tak penting.


Dia sudah berkali-kali aku ingatkan supaya tak ponteng kuliah.
Datang kuliah awal-awal, jangan lewat.
Masuk kelas jangan mengantuk, tidur siap-siap kat bilik.
Solat jangan tinggal walau lewat mana pun nak pegi kelas.
Jangan banyak main game sangat, tutorial kena siapkan--hantar.
Jangan suka gelakkan madam sangat--berkat dia penting tu.


Macam banyak je kan aku nasihat dia kononnya.

----

Semalam result keluar, dia ajak aku tengok sama-sama.
Dia tengok berkali-kali. Garu-garu kepala, selak-selak rambut macam tengok benda pelik.
Lepastu senyum-senyum macam kerang busuk.


Rupanya dia dapat banyak A dari aku. Aiseh, macam tak percaya aku.
Dan kali ni dia tak ada 'Fail'.


--- " Tahniah doe ! " Aku ucap beria-ria, tumpang gembira.

--- " Terima kasih kat awak jugak sebenarnya.



Dan dia janji nak belanja aiskrim favurit aku. Yeay !